Czy istnieją jeszcze branże, nie wymagające użycia elektroniki?

Czy istnieją jeszcze branże, nie wymagające użycia elektroniki?

Urządzenia elektroniczne obecne w praktycznie każdej branży

Wyobraźmy sobie kogoś, kto dopiero wchodzi na rynek pracy. Czy stwierdzenie, że taka osoba ma ochotę pracować z urządzeniami elektronicznymi, mówi nam coś konkretnego o niej? Nie, ponieważ to jest cecha praktycznie każdego zawodu i każdej branży dzisiaj. Bez względu na to, czym się zajmujemy i jakie mamy predyspozycje, na którymś etapie naszej pracy i tak będziemy musieli korzystać z elektroniki. Dotyczy to nie tylko uzupełniania odpowiednich formularzy, ale też korzystania z różnego aplikacji.Dlatego właśnie dzisiaj tak bardzo potrzebni są programiści. Praktycznie każda większa firma ma do dyspozycji swoje własne oprogramowanie, które ktoś najpierw musi stworzyć. Wymaga to odpowiednich umiejętności i nierzadko wykształcenia.

Elektronika dotknęła nawet pracowników fizycznych

Jeszcze niedawno panowało przekonanie, że wykorzystywanie elektroniki w miejscu pracy dotyczy tylko zawodów umysłowych, głównie tych, które zakładają długie przesiadywanie w biurze. Okazuje się jednak, że jest ona konieczna w wielu różnych zawodach, również tych związanych z pracą fizyczną. Taki pracownik nieraz musi odpowiednio udokumentować swoje postępy poprzez różne formularze online, znajdujące się na firmowej platformie. Często firmy oferują też swoim pracownikom specjalne aplikacje, służące do monitorowania postępów.

Sprzedaż bez digitalizacji nie istnieje

Co możemy powiedzieć o handlu? Dzisiaj jedyny model, który możemy zaakceptować, to hybrydowy, gdzie sklep istnieje stacjonarnie, ale prowadzi też wysyłkę online. Postawienie tylko na sprzedaż stacjonarną skazuje nas niestety na biznesowy niebyt. Nigdy nie będziemy w stanie konkurować z innymi sklepami, jeśli nie będziemy skuteczni w zarządzaniu e-commercem. Dlatego właśnie jeśli chcemy coś znaczyć na rynku, to musimy wiedzieć, jak sprzedawać nasze produkty poza sklepem. Musimy więc mieć dobre stosunki z firmami kurierskimi oraz regularnie robić badania rynku. Spójrzmy też na to z perspektywy klienta. Dzisiaj chcąc coś kupić (zwłaszcza gdy mówimy o czymś drogim) próbujemy się najpierw dowiedzieć co i za jaką cenę warto kupić. Niestety mało kto już dzisiaj chodzi po sklepach i wypytuje się. Dużo łatwiej jest wpisać sobie nazwę sklepu lub produktu i dodać hasło „opinie” lub „recenzja”. Zwykle wyświetli nam się od kilku do kilkudziesięciu linków.