Jak TikTok podbił internet
TikTok to dzisiaj jedno z najpopularniejszych mediów. Korzysta z tak samo wielkie rzesze osób jak z Netfliksa czy Spotify. Choć jest to stosunkowo nowy wynalazek, to trafił on już do świadomości większości ludzi na świecie. Co się kryje za jego sukcesem?
Każde pokolenie ma własny czas
Podczas gdy YouTube ma już prawie 20 lat a ze Spotify korzysta prawie każdy, tak TikTok jest to platforma szczególnie odpowiadająca potrzebom tzw. pokolenia Z. Młodzi ludzie znajdują tam osoby podzielające ich poglądy i zainteresowania.
Oczywiście wielkie korporacje nie śpią i próbują stanowić konkurencje dla TikToka. Przykładem mogą być „shortsy” na YouTube, reelsy na Instagramie czy Facebook Watch.
Brak zaangażowania
Trudno nam się zabrać za coś, co wymaga od nas zaangażowania. Dlatego na siłownię zawsze idziemy „od jutra”, a składanie ważnych dokumentów odkładamy na ostatni dzień. Jeśli jednak przeglądamy takie media jak TikTok, to żadne zaangażowane nie jest potrzebne, aby pojawiła się satysfakcja.
Są takie bodźce, które dają nam natychmiastową satysfakcję. Podobnie jest z zażyciem narkotyku. Wzięcie stymulującej tabletki daje nam natychmiastowego „kopa”. Nie potrzebujemy włożyć w to żadnych naszych starań.
Tym filmiki na TikToku różnią się np. od filmów. Aby w pełni docenić ambitne dzieło filmowe musimy zaangażować w to nasz umysł i poświęcić odpowiednią ilość czasu. W przypadku TikToka wcale tak nie jest. Wystarczy, że będziemy wpatrywać się w ekran i przesuwać palcem.